Všeobecné obchodní podmínky

I. Prodávající

Provozovatel: Miroslav Drahota, IČ 102 45 294,
se sídlem a provozovnou: Suchdol 22, 285 02 Suchdol u Kutné Hory
(dále i jen jako „prodávající“)

Kontaktní údaje prodávajícího:

• adresa: Suchdol 22, 285 02 Suchdol u Kutné Hory
• e-mail: drahota10@seznam.cz
• telefon: +420 724023696

Tyto obchodní podmínky (dále i jen jako „VOP“) platí pro nákup v internetovém obchodě www.dalem.cz

II. Kupující

Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Spotřebitel při zahájení obchodních vztahů předává prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech.

III. Preambule

Vztahy kupujícího a prodávajícího se řídí těmito obchodními podmínkami, které jsou pro obě strany závazné. VOP blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujících.

Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou pouze informativní a cena bude stanovena dle obebraného množství s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.

Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zákonů č. 80/2012 Sb. (občanský zákoník) a č. 634/1992 Sb. (zákon o ochraně spotřebitele). V obou případech ve svém platném znění jakož i s předpisy souvisejícími.
(prodávající a kupující společně dále i jen jako „smluvní strany“)

IV. Uzavření kupní smlouvy

K uzavření kupní smlouvy nedochází odesláním objednávky zákazníkem prodávajícímu. Kupní smlouva vzniká okamžikem potvrzení objednávky zákazníka prodávajícím.

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení) hradí kupující.

Zákazník odesláním (zadáním) objednávky v internetovém obchodu potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, a že s nimi souhlasí, a to ve znění platném a účinném v okamžiku odeslání objednávky. Potvrzení objednávky prodávajícím bude mimo jiné obsahovat aktuální (platné a účinné) znění VOP a včetně upozornění, že fyzické osobě, u níž se ukáže, že nedovršila věku 18 let v době uzavření kupní smlouvy, nebude zboží předáno a ze strany prodávajícího dojde k odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající je oprávněn neuzavřít kupní smlouvu také tehdy, existují-li důvodné pochybnosti o identitě kupujícího.

V. Doprava a platba

způsob dopravy

způsob platby

cena služby

osobní odběr (Suchdol)

hotově

zdarma

pivní pohotovost do 30 km (od Suchdola) 

dobírkou

300 Kč s dopravou

pivní pohotovost do 50 km (od Suchdola) 

dobírkou

500 Kč

pivní pohotovost nad 50 km (od Suchdola)   

dobírkou

dohodou s dopravou

Pivní pohotovost je provozována do 200 km od Suchdola u Kutné Hory. Cena dopravy mimo závozní trasu: do 30 km = 300 Kč, do 50 km = 500 Kč, nad 50 km cena dopravy dohodou. Osobní odběr je možné provést na adrese provozovny Suchdol 22, 285 02 Suchdol u Kutné Hory.

Pokud část objednaného zboží není momentálně skladem nebo je nutné jeho objednání od výrobce, celá objednávka je pozastavena do naskladnění všech částí objednávky. Zákazník může požádat o zaslání té části zboží, která je skladem a zbytek zboží jakmile bude k dispozici.

Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si
zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.

Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, dodá prodávající kupujícímu spolu se zásilkou.

Podle platných zákonů je nákup některých typů zboží omezen dosažením věku 18 let. Toto zboží je vždy označeno v jeho popisu. Svou objednávkou prohlašujete, že jste ke dni odeslání objednávky osobou starší 18 let a plně způsobilou k právním úkonům.

VI. Odstoupení od smlouvy

VI.1. Kupující nemá v souladu s občanským zákoníkem (§ 1837, bod g) právo odstoupit od smlouvy, pokud není zboží vráceno v originálně zapečetěném obalu a pokud se jedná o zboží, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil.

VI.2. V případě uzavření kupní smlouvy prostřednictvím komunikace na dálku, má kupující, který je spotřebitelem, právo odstoupit od této smlouvy bez jakékoli sankce ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. V tomto případě bude prodávajícím zaslána kupní cena na bankovní účet kupujícího, který za tímto účelem kupující prodávajícímu sdělí.

VI.3. Ustanovení VI.2. se nevztahuje na kupujícího, který je podnikatelem a uzavírá kupní smlouvu v souvislosti se svou podnikatelskou činností.

VII. Garance kvality

Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba uvedena na obalu daného zboží.
Je-li na prodávané věci, jejím obalu anebo návodu k ní připojeném vyznačena v souladu se zvláštními právními předpisy lhůta k použití věci, skončí záruční doba uplynutím této lhůty.

VIII. Práva z vadného plnění a reklamace

V případě vady věci může kupující zaslat reklamaci na reklamační oddělení prodávajícího:

• adresa: Suchdol 22, 285 02 Suchdol u Kutné Hory
• e-mail: drahota10@seznam.cz
• telefon: +420 724023696

Reklamace zboží se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a v případě kupujícího spotřebitele také zákonem o ochraně spotřebitele. Konkrétní ustanovení upravují tyto VOP:

VIII.1. Doba pro uplatnění práv z odpovědnosti prodávajícího za vady začíná běžet převzetím zboží kupujícím. Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.

VIII.2. Kupující je v souladu s občanským zákoníkem (§ 2104) povinen zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Projeví-li se vada v průběhu 1 roku od převzetí a je-li kupujícím spotřebitel, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje.

VIII.3. Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, ukáže-li se, že kupující vadu sám způsobil.

VIII.4. Není-li kupující spotřebitelem a je-li při převzetí zboží zjištěno jeho poškození, vyhotoví se záznam o poškození zboží a prodávající je povinen poskytnout přiměřenou slevu nebo dodat nové zboží. Pozdější reklamace mechanického poškození zboží již není možné uznat.

VIII.5. Kupující spotřebitel je oprávněn vytknout vadu, která se na zboží projeví v době 2 let od převzetí. Použité zboží není možné reklamovat s ohledem na ustanovení VI.1. těchto VOP.

VIII.6. Má-li věc vadu, kupující spotřebitel může požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady.

VIII.7. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který kupující zboží koupil.

VIII.8. K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady.

VIII.9. Kupující spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
A. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s právními předpisy a těmito VOP.
B. se vada projeví opakovaně.
C. je vada podstatným porušením smlouvy.
D. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, kterou kupující obdržel. Kupující spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

VIII.10. Prodávající odpovídá kupujícímu podnikateli pouze za ty vady zboží, které se u takového zboží vyskytovaly již v době jeho převzetí kupujícím podnikatelem. Za jiné vady zboží prodávající kupujícímu podnikateli neodpovídá. Kupující podnikatel je oprávněn uplatnit právo z vady pouze ve lhůtě šesti (6) měsíců od převzetí zboží; je-li však na obalu zboží uvedeno datum jeho spotřeby, tato lhůta se zkracuje do data uvedeného na obalu zboží.

VIII.11. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím písemně nedohodne jinak. Prodávající vydá kupujícímu spotřebiteli písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující spotřebitel požaduje a kontaktní údaje kupujícího spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Prodávající je povinen také vydat kupujícímu spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

VIII.12. Kupující spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. Případně má právo na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu vady zboží.

VIII.13. Na právní poměry mezi prodávajícím a kupujícím podnikatelem se neuplatní ustanovení občanského zákoníku (§ 1924), kupující podnikatel tedy nemá právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práv z vadného plnění.

IX. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

Prodávající, v souladu zákona o ochraně spotřebitele (§ 14), informuje spotřebitele o možnosti řešit spory, vyplývající ze smluv uzavřených s prodávajícím, prostřednictvím subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz/informace-o-adr) se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2.

X. Doručování

Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v hlavičce těchto VOP. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho objednávce.

XI. Závěrečná ustanovení

XI.1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že se jejich vztah i tak nadále řídí právem České republiky.
XI.2. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob.
XI.3. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu občanského zákoníku (§ 1765 odstavec 2).
XI.4. Znění VOP je možné měnit či doplňovat i na přání zákazníka v případě, že taková změna bude odsouhlasena oběma smluvními stranami. Konkrétní úpravy obchodní podmínek jsou pak řazeny nad rámec VOP (česky: nejsme korporát, když uzavřeme dohodu tak platí).
XI.5. Ve výjimečných případech, kdy kupující neměl možnost seznámit se s VOP před uzavřením objednávky, zejména pak u objednávek uzavřených ústně: Se pak tyto VOP nahrazují obecným právním řádem České republiky. Za pevně dané ustanovení se má však i přesto možnost odstoupit od kupní smlouvy spotřebitelem do 14 dnů od dodání zboží. Tíha prokázání o seznámení kupujícího s VOP náleží prodávajícímu.
XI.5.A. Ustanovení XI.5. neplatí v konkrétních bodech VOP, se kterými měl kupující možnost seznámit se před úhradou objednávky či s nimi byl výslovně seznámen. Tíha prokázání o seznámení kupujícího s VOP náleží prodávajícímu.
XI.5.B. Ustanovení XI.5. neplatí pro konkrétní úpravy obchodních podmínek nad rámec VOP, které byly upraveny na přání klienta a vzájemně odsouhlaseny. Tíha prokázání o seznámení kupujícího s VOP náleží prodávajícímu.
XI.6. Smluvní strany prohlašují, že rozumí jazyku českému ať v psané či mluvené formě.
XI.7. Smluvní strany se po řádném přečtení těchto VOP a seznámení se s jejich obsahem prohlašují, že je jim znám jejich smysl a účel, a že tyto VOP odpovídají projevu jejich vůle, a že k uzavření kupní smlouvy přistupují svobodné a vážně, nikoliv v tísni ani za nápaditě nevýhodných podmínek.
XI.8. Prodávající si vyhrazuje možnost tyto VOP doplňovat a měnit. Již uzavřené kupní smlouvy se řídí stávající verzí VOP.

Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 23. září 2023

    Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů.

    Jmenuji se Miroslav Drahota a již třicet let se zabývám prodejem nápojů a produktů pro gastro provozovny.

    Už od devadesátých let pečuji o naše partnery v gastronomii a vždy se snažím poskytnout něco navíc. Díky dlouholetým spolupracím dobře rozumím vašim potřebám a vím, kdy mohu přijít s akčními nabídkami anebo s něčím zcela novým, co vás pozitivně překvapí. Pivo Drakouš pozvedne úroveň ve vaší restauraci a ocení ho všichni bez rozdílu věku.

    Dalem © 2023 | Design by Beesystematic